Osamnaesti Street art Poreč: Kvadrofonija za pamćenje kao hommage gradu

Kultura
05.09.2018 08:17
D. Požarić
Alex Brajković (Foto: Andi Bančić)
Alex Brajković (Foto: Andi Bančić)
Kombinacija majstorske izvedbe na bubnjevima i suvremene elektroničke glazbe producirane uživo, pravog pravcatog gonga i dobro poznatih istarskih elemenata posljednje je večeri 18. Street arta Poreč na glavnom gradskom trgu okupila mnoštvo, bilo je to očito, obožavatelja mladog porečkog glazbenika s nizozemskom adresom, Alexa Brajkovića.
Smješten tik uz skulpturu Kip od kiše Peruška Bogdanića Brajković je ponudio posebno iskustvo glazbe u prostoru, ili prostora kroz glazbu. Da lokacija ne bi ostala samo kulisa, već postala punopravni sudionik performansa, na Trg slobode postavljena su četiri zvučnika tako da tvore čudesan “zvukoprostor”, odnosno kvadrofoniju, unutar kojeg se odvijala prava glazbena čarolija.
Naime, u samom središtu kvadratnog prostora, na jednakoj udaljenosti od izvora zvuka, iluzija cirkularnog kretanja glazbe mogla se doslovno fizički osjetiti. Intenzivno i zahtjevno iskustvo, ne samo za Brajkovića, nego i publiku, pogađalo je na razinama kojih u svakodnevici možda nismo niti svjesni, dok je konačno razrješenje došlo u taktovima “La mule de Parenzo”, kao svojevrstan način povratka u stvarnost.
Riječima Drage Orlića, ta je najčuvenija porečka pjesma, vječna u svojoj evergrinskog prihvatljivosti, u elektroničko-perkusionističkom performansu Alexa Brajkovića postala posveta rodnom gradu glazbenika koji je svoje visoko obrazovanje stekao na amsterdamskom Konzervatoriju, a uspješnu karijeru gradi nastupima u najprestižnijim džez-klubovima i na drugim čuvenim pozornicama diljem svijeta.
Moćan zvuk gonga i bronce performans je doveo do vrhunca, uz ovacije, pljesak i riječi hvale očarane publike. Kraj 18. Street arta Poreč dao je tako jednu od najkvalitetnijih i najkreativnijih izvedbi u povijesti festivala. Brajković je svoj san iz djetinjstva o nastupu na Trgu slobode ispunio pokazavši sav talent, znanje i vještinu, a Poreč je to vraćanje gradu znao prepoznati i nagraditi.
Punoljetno izdanje festivala ulične umjetnosti završilo je potom u lapidariju Zavičajnog muzeja Poreštine kostimiranim spektaklom USB-a Poreč, koji su svoj vrijedan dugogodišnji rad predstavili pred punim gledalištem i definitivno dokazali premisu s kojom se krenulo u programiranje završne večeri festivala – veliki potencijal u kreativnom izražavanju te stvaranju umjetničkih i zabavnih sadržaja kod samih građana Poreča, kojega, ako je pameti i volje, valja njegovati na svim razinama.
Upravo u tome leži i jedna od najvažnijih uloga festivala, a to je mogućnost pokretanja i poticanja ovakve vrste aktivnosti u gradu, bez obzira na to ima li ta aktivnost za dugoročni cilj postati dio turističkog aranžmana, iskoristiti događanja kao platformu za vlastiti rast i razvoj ili služiti “tek” kao kvalitetno ispunjeno slobodno vrijeme.
Nakon prošlogodišnjih šest, Pučko otvoreno učilište Poreč ove je godine na festival tijekom devet dana, od 22. do 30. kolovoza, uz porečke, dovelo brojne domaće i inozemne umjetnike, a program je u sklopu Poreč Open Air Festivala ulice, trgove, tržnicu i druge gradske lokacije dodatno oživio kroz besplatne sadržaje za djecu i odrasle.
Festival je posjetila i Ashley Colburn, Emmyjem dvaput nagrađena novinarka i producentica u sklopu svog posjeta Poreču, pa se željno iščekuje materijal koji je snimila, a čija će prava na korištenje ostaviti Gradu.
U sva doba dana i na sedam različitih lokacija na 18. Street art Poreč nastupali su: Matko Abramić, Shamanna (ITA), Cirkobalkana, Atma Mundi Ensemble, Nikita Val i Solano Barbal (ESP), North East Ska Jazz Orchestra (ITA), Rhapsody guitar, Visualia Group, Darko Brajković Đepeto Njapo, Oleg Kireyev Quartet (RUS / HRV), Alex Brajković, USB Poreč, Jan Lomen, DJ Itto, Bosnyak i Stephanie Prekali. (dp)

Fotogalerija

© 2003 - 2024 Parentium Media - Hosted by Plus.hr
Ova stranica koristi kolačiće radi pružanja boljeg korisničkog iskustva. Izjava o privatnosti